شعر و ادبیات

شعر و ادبیات فارسی و درج اشعار شاعران معاصر

شعر و ادبیات

شعر و ادبیات فارسی و درج اشعار شاعران معاصر

بی تو به تن جان نرسد


     بی تو به تن جان نرسد


بی تو به تن جان نرسد، در تن من جان همه تو

هر که به هر جان همه تو، هم سر و سامان همه تو


من همه تو، دل همه تو ،جان همه تو، تو همه تو  

زنده بنامت دل و جان ، دولت ایمان همه تو


تا که به دریات زدم تشنه ی سیراب شدم

علت  طوفان تب من حال پریشان همه تو


شعر منی شور منی مقصد و منظور منی

دیده ی کم نور مرا  نور فراوان همه تو


غرقه به لبخندِ توام ویل شکرخنده توام

دام توام بند توام چاه زنخدان همه تو


کفرمنی دین منی مشهد شیرین منی

کامی و ناکام توام رشک خراسان همه تو


واله و سرگشته شدم قمری لب بسته شدم

سالک دل خسته شدم جان پریشان همه تو


گر چه ز من دَم زَند این ،میل خرابی کند این

کفر دود در پی دین راه گریزان همه تو


شور تو آواز تویی ساریه ، شیراز تویی

لَ له تویی ساز تویی ،شواشِ باران همه تو

پ ن :

لَ له = نی چوپان

شواش = خبر رسان خوش

شاعر : کدخدا_نظرنژاد

-

به استقبال غزل استاد حسین منزوی سروده شد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.